System CMMS

Profesjonalny system CMMS (Computerised Maintenance Management Systems)

system wspomagający sprzedaż

System CMMS

  • obsługa zgłoszeń (telefon,email,SMS)
  • obsługa awarii (automatyczne przydzielanie zleceń serwisantom, powiadomienia SMS)
  • przeglądy (planowane, definiowanie przeglądów wzorcowych)
  • obsługa magazynu (PZ, WZ, dokumenty, raporty magazynowe)
  • baza towarów, sprzętu, części zamiennych
  • baza kontrahentów (CRM)
  • baza dostawców (ranking dostawców)
  • dokumenty (faktury, dokumenty ISO, protokoły)
  • zadania (harmonogram, powiadomienia email i SMS)
  • baza wiedzy dla serwisantów (DTR, instrukcje obsługi, konfiguracje domyślne sprzętu)

CMMS czyli Computerised Maintenance Management Systems.

System składa się z poszczególnych modułów:

  • a) Dashboard
  • b) Serwis
  • c) Panel klienta
  • d) Mapa zgłoszeń
  • e) Magazyn
  • f) Towary
  • g) Kontrahenci
  • h) Dokumenty
  • i) Zadania
  • j) Raporty
  • k) Ustawienia

CMMS w skrócie

- System pozwala na kompleksową obsługę serwisu sprzedanych i dostarczonych urządzeń w ramach współpracy pomiędzy firmami.

- Sprzedając urządzenia na przykład klimatyzator musimy zapewnić ciągłość działania i szybką reakcję podczas ewentualnej awarii.

- Aplikacja CMMS pozwoli obsłużyć zgłoszenie awarii oraz ustalić cykliczne przeglądy urządzeń w celu wyeliminowania awarii.

Prostota działania aplikacji

Do dyspozycji zgłaszającego oraz serwisanta jest rozbudowana aplikacja. Każdy serwisant posiada przypisane obiekty, swój harmonogram, zadania zaległe, zadania dzisiejsze, zadania zaplanowane dzięki czemu serwisant na bieżąco wie do jakiego klienta powinien się udać i jakie ma zadania do wykonania.

Niesamowite możliwości

Serwisant ma możliwość przeglądu zgłoszonych awarii i edycji. W przypadku kiedy do obiektu zostało przydzielonych kilkoro serwisantów przydatną funkcją jest szybkie sprawdzenie, które zadania są już realizowane i w tym celu serwisant może skorzystać z funkcji „awarie realizowane”, gdzie dokładnie widzi zadania w realizacji i ich obecny stan. Z funkcji „awarie realizowane” może korzystać kierownik grupy serwisantów aby na bieżąco monitorować stan naprawy i informować klienta o przebiegu zdarzenia. Kierownik może przydzielić wybranego serwisanta do nieprzydzielonych zadań. Nowe nieprzydzielone zadania są dostępne na liście „awarie nieprzydzielone”. Aplikacja posiada funkcję zgłoszeń „Ad-Hoc”. Są to zgłoszenia, które musza być naprawione natychmiast i nie mogą czekać. Takie zgłoszenia w przypadku klimatyzacji sprawdzają się na przykład w serwerowni, gdzie nie można na to kompletnie pozwolić.

Aplikacja pozwala na wyświetlenie mapy z zaznaczonymi obiektami. Obiekty posiadają odpowiednie kolory w zależności ile jest obecnie zgłoszonych awarii w danym obiekcie. Czym więcej zgłoszeń tym oznaczenie obiektu ma ciemniejszy kolor. Na mapie są wyświetlane tylko obiekty z aktywnymi zgłoszeniami.

W aplikacji istnieje możliwość przypisania do jednego kontrahenta wielu obiektów oraz do obiektu wielu serwisantów / pracowników. Serwisanci mogą został podzieleni na osobne grupy podlegające kierownikowi. System pozwala na dodanie użytkowników o odpowiedniej roli; Zarząd, Manager, Kierownik, Serwisant, Montażysta Instalator, Magazynier, Klient. Za zgłoszenie awarii jest odpowiedzialny klient, który został przydzielony do odpowiedniego kontrahenta.

Raporty w aplikacji serwisowej pełnią bardzo ważną rolę, gdyż powalają na analizę szybkości napraw oraz ilości awarii konkretnego sprzętu. Analiza raportu pozwoli na poprawienie jakości lub ewentualne wybranie innego sprzętu, który jest mniej awaryjny. Celem raportów jest zadowolenie klienta i poprawa jakości świadczonych usług.

System CMMS zawiera wiele informacji na temat sprzedawanych i serwisowanych urządzeń. Informacje o historii napraw, dokumenty, notatki, przypisani serwisanci, czynności przeglądowe. Serwisant prowadzący przegląd urządzenia odszukuje urządzenie po kodzie seryjnym i wie, że powinien sprawdzić elementy najbardziej podatne na awarię. Po przeglądzie i wymianie wyeksploatowanych części możliwość awarii spada do zera co przekłada się na zadowolenie obsługiwanego klienta. Dokumenty powiązane z urządzeniem pozwolą szybko zamontować nowe urządzenie oraz pomogą w serwisowaniu zamontowanego urządzenia. Możemy posiadać wiele różnych dokumentów. Dokumenty kosztowy MPK z możliwością podziału kosztów na działy. Dokument MPP to dokument przychodów z podziałem na różne działy firmy. Podczas dodawania dokumentów wybieramy typ. Moduł dokumenty pozwala na przechowywanie szablonów dokumentów, gromadzenie dokumentów ISO, przechowywanie dokumentów związanych z ochroną środowiska.

System jest wzbogacony o moduł magazynu, który pozwala na zarządzanie produktami, sprawdzanie ich historii naprawczej, sprawdzanie dostępnych sztuk. Możemy przyjąć towar oraz wydać. Podczas wydania i przyjęcia zostanie wygenerowany specjalny dokument PZ lub WZ. Dokładność w ilości stanów magazynowych pomoże nam sprawdzić raport stanów magazynowych. Na podstawie historii napraw jest tworzony harmonogram napraw/przeglądów cyklicznych.

Niektóre listy aplikacji posiadają wyszukiwarkę zaawansowana, która pozwala na dokładne precyzowanie informacji jakich szukamy i wyświetlenie na ekran.

Wygoda dla klienta

Klient / pracownik przypisany do kontrahenta może dodawać zgłoszenia. Podczas tworzenia zgłoszenia zostaje określony obiekt oraz urządzenie do którego będzie przypisane zgłoszenie. Klient wprowadza opis, który jest wiadomością do obsługi serwisowej urządzeń.

Nowe zgłoszenie w systemie widnieje jako nieprzypisane. Odpowiednie jednostki zostaną powiadomione o nowym zgłoszeniu poprzez powiadomienia systemowe i email. Po sprawdzeniu zgłoszenia zostaje utworzone zadanie dla serwisanta.

Klient posiada listę zgłoszeń, gdzie widzi na bieżąco status. Klient może w każdej chwili dodać dodatkowe informacje dopisując nowy komentarz w zgłoszeniu.

SZYBKI KONTAKT
tel.: 606 405 680
email: bok@future-soft.pl
magento moduły System efaktura Integracja ecommerce System agencji nieruchomości