Wdrożenie newslettera na swoim sklepie internetowym

Wdrożenie newslettera na swoim sklepie internetowym

Newsletter to rodzaj elektronicznego biuletynu, dostarczanego odbiorcom drogą mailową. To jedna z powszechniejszych form informowania obecnych i przyszłych klientów o swojej branży, ofercie, wprowadzanych zmianach, nowych produktach i usługach.

Uzyskanie zgody na dostarczanie newslettera

Udostępnianie newslettera to usługa elektroniczna, która podlega przepisom prawnym (konkretnie chodzi tu o Ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.) Zgodnie z zapisami tej ustawy właściciel e-sklepu, chcąc wysyłać newslettermusi mieć na to zgodę odbiorców. Użytkownik, który dobrowolnie zapisał się na newsletter i potwierdził chęć jego otrzymywania linkiem aktywacyjnym to subskrybent. Zgoda musi być jednoznaczna, a adresat wiadomości powinien mieć prawo w każdym momencie od rezygnacji z subskrypcji newslettetera. Subskrybent powinien być jasno poinformowany o swoich prawach.

Narzędzia niezbędne do wdrożenia newslettera

Do stworzenie newslettera potrzebne są konkretne narzędzia, przede wszystkim platformy za pomocą, których możliwe będzie wysyłanie listów elektronicznych. Wybór jest duży – warto tu wymienić między innymi Freshmail, Get Response, Mailer Lite. Tworzenie i udostępnianie biuletynu elektronicznego jest też możliwe dzięki samym oprogramowaniom sklepów internetowych np. Shoper, Magento.

Dlaczego warto wysyłać newsletter?

Newsletter to jedno z prostszych i efektywniejszych narzędzi e-mail marketingu, stosowanych do celów informacyjnych, promocyjnych i reklamowych. Warto równoważnie traktować wszystkie te działy, a więc nie zasypywać klienta tylko i wyłącznie reklamami, informacjami o zniżkach czy wyprzedażach, ale przekazywać również porady eksperckie i artykuły branżowe, mieszczące się w kręgu zainteresowań odbiorcy. Tego typu komunikacja ma na celu podtrzymywanie więzi z marką, nakłanianie do zakupów, przypominanie o zniżkach rabatach, produktach komplementarnych, aktywowanie do działania.

Co należy uwzględnić przy tworzeniu newslettera?

Newsletter powinien być tematyczny i wartościowy. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że odbiorca może dostawać kilka, kilkadziesiąt podobnych biuletynów dziennie, dlatego warto zrezygnować ze zbędnych zdobników, rozbudowanych wstępów itp., a od razu przejść do sedna sprawy. Trzeba pisać przejrzyście i na temat. Jednocześnie warto zaplanować jakiś znak rozpoznawczy, coś co pozwoli nam się z dziesiątek tych wiadomości wyróżnić. Dobrze jest też dostosować częstotliwość i sezonowość wysyłanych wiadomości (np. posezonowe wyprzedaże, prezenty świąteczne itp.).

Schemat powinien być prosty:

– tytuł wiadomości

– nadawca – e-sklep (nazwa sklepu),

– adresat (można wybrać wszystkich odbiorców z listy lub określone grupy; zalecane jest to drugie rozwiązanie – założeniem newslettera jest wysyłanie klientom informacji istotnych i cennych z ich punktu widzenia),

– zawartość:

  • treść wiadomości (powinna być klarowna, przejrzysta, możliwe zwięzła i czytelna, w przypadku zamieszczenia linków do zdjęć czy innych elementów graficznych należy zastosować linki bezwzględne)
  • format wiadomości (TXT, HTML lub połączenie TXT i HTML; najlepiej, aby klient miał wybór czy chce przeglądać plik w wersji HTML czy też jako zwykły tekst),
  • załączniki (dodatkowe pliki ze zdjęciami, pełną ofertą sklepu, elektroniczną gazetką itp.)

Ze strony sprzedawcy ważne jest również ID newslettera oraz data wysyłki ostatniej wiadomości.

Przy tworzeniu treści wiadomości powinniśmy zadbać o to, aby tekst był kompletny i zrozumiały również bez zawartych w nim zdjęć i obrazków. Oczywiście warto wzbogacić  przekaz grafiką, jednak sami jako odbiorcy pewnie nierzadko spotkaliśmy się z komunikatem, że nie można prawidłowo wyświetlić obrazów. Aby wyświetlić obraz należy kliknąć w specjalny odnośnik. Nie zawsze klienci korzystają z tej opcji, dlatego zawarta w mailu treść powinna być „samowystarczalna”.

Newsletter powinien być przemyślany, perfekcyjny i bezbłędny, dlatego przed jego wysyłką warto skorzystać z kilku opcji testowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SZYBKI KONTAKT
tel.: 606 405 680
email: bok@future-soft.pl
© Copyright 2014 future-soft.pl