Aplikacje na telefon – czy warto tworzyć kopię strony firmowej?

Aplikacje na telefon – czy warto tworzyć kopię strony firmowej?

Internet w wersji mobilnej staje się z roku na rok coraz bardziej popularny. Chcemy mieć szybki i łatwy dostęp do sieci bez względu na miejsce i porę. Co nadaje się do tego zadania lepiej niż telefon komórkowy, z  którym większość użytkowników nie rozstaje się praktycznie przez całą dobę.

Codzienność z urządzeniami mobilnymi

Sprzedaż smartfonów i telefonów komórkowych z dostępem do internetu systematycznie rośnie. Nie bez znaczenia jest również coraz atrakcyjniejsza, przyciągająca klientów oferta operatorów sieci komórkowych, wspierająca tego typu usługi. Z punktu widzenia przedsiębiorcy, usługodawcy czy właściciela sklepu internetowego trzeba ten fakt dostrzec, zaakceptować i przystosować się do niego.

Kilka przykładów:

Klient, poruszający się po galerii handlowej, bardzo często jednocześnie sprawdza ofertę zakupową na swoim smartfonie, porównuje ceny, poszczególne modele, ich parametry. Nierzadko decyduje się na finalizację zakupów właśnie w e-sklepie.

Wielokrotnie podczas przerwy obiadowej w pracy pada pytanie – co jemy. Tutaj również z pomocą przychodzą urządzenia mobilne, gdzie w szybki sposób można sprawdzić ofertę bisko zlokalizowanych pubów i restauracji, poznać ich menu, czas realizacji zamówienia itp.

Typowa sytuacja na drodze – przebita opona, odmawiający posłuszeństwa akumulator czy inna usterka. Wystarczy wziąć do ręki smartfon, aby znaleźć i wezwać najbliżej działający warsztat, usługi wulkanizacyjne czy pomoc drogową.

Takie przykłady można by mnożyć. Naprawdę żal byłoby tego potencjału nie wykorzystać. W związku z tym warto zastanowić się nad stworzeniem kopii swojej strony właśnie pod urządzenia mobilne.

Dlaczego warto stworzyć kopię strony pod urządzenia mobilne?

Standardowe, do tej pory tworzone strony internetowe raczej nie sprawdzają się w przypadku urządzeń mobilnych. Układ wyświetlacza i przekątne monitora komputera, laptopa i tabletu czy telefonu znacznie się od siebie różnią. Stąd poszczególne elementy budowy strony, grafika, odnośniki, zdjęcia mogą się wyświetlać nieprawidłowo i/lub być nieczytelne. Ponadto niektóre pliki JavaScript czy urządzenia flashowe w ogóle mogą się nie wyświetlać na ekranach telefonów komórkowych.

Pewnym rozwiązaniem mogą być narzędzia, które kompresują stronę przed emisją na urządzeniu mobilnym np. przeglądarki typu OperaMini. Jednak i wówczas nie możemy mieć stuprocentowej pewności, że witryna zostanie wyświetlona prawidłowo.

Do tego dochodzi jeszcze kwestia transferu danych. Grafika czy zamieszczone na stronie skrypty obciążają transfer, wydłużając czas ładowania się strony (jednocześnie klienci wykorzystują swoje cenne limity przekazu danych).

Właściwości, jakie powinna posiadać przystosowana pod urządzenia mobilne strona internetowa to:

– czytelny, jasny (dostosowany do wyświetlacza) układ,

– prawidłowe wyświetlanie poszczególnych elementów,

– sprawna komunikacja,

– szybkość ładowania się strony.

Z uwagi na czytelność i wygodę użytkownika najważniejsze informacje powinny znaleźć się na topie. Użytkownicy mobilni nastawieni są przede wszystkim na konkrety typu: dane kontaktowe firmy, dojazd, oferta. Strona powinna być tak zaprojektowana, aby użytkownik mógł się po niej poruszać w prosty intuicyjny sposób, nie musząc co rusz zmieniać widoku ekranu. Ponadto zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych strona powinna być „maksymalnie odchudzona”, ściągać możliwie najmniejsze ilości danych, tak aby niepotrzebnie nie obciążać i nie spowalniać transferu.

Te same zasady odnoszą się również do reklam i wyników wyszukiwania, prowadzących do naszej strony. Poza modyfikacją kształtu, rozmiaru i układu reklam warto dostosować do urządzeń mobilnych samą treść przekazów. Dotyczy to przykładowo komunikatów typu call to action, które w przypadku urządzeń mobilnych powinny brzmieć „zadzwoń”, „sprawdź na swoim telefonie”.

Rynek i technologie przez cały czas się w tym zakresie rozwijają. Niektórzy przedsiębiorcy stoją na stanowisku, że zamiast posiadania strony w wersji mobilnej i stacjonarnej o wiele bardziej opłacalne jest posiadanie strony responsywnej, która automatycznie dostosowuje się do różnych typów urządzeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SZYBKI KONTAKT
tel.: 606 405 680
email: bok@future-soft.pl
© Copyright 2014 future-soft.pl