Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron – od czego zacząć?

Konkurencyjność w sieci jest obecnie tak duża, że samo posiadanie e-sklepu , wirtualnych usług czy strony firmowej nie wystarczy. Trzeba jeszcze pomyśleć o odpowiedniej reklamie i wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Klient musi dowiedzieć się o naszej obecności. Jak zawalczyć o pozycję?

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie najprościej rzecz ujmując to wszelkie działania, prowadzące do uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Użytkownikowi, który wpisał w wyszukiwarkę konkretne zapytanie wyświetla się lista wyników, odpowiadających temu zapytaniu. Skutkiem dobrego pozycjonowania jest znalezienie się na szczycie tej listy. Oczywiście mówimy w tym wypadku nie o płatnych wynikach (zamieszczonych zazwyczaj na samej górze i po prawej stronie, oznaczonych zresztą określeniem reklama), ale o naturalnych wynikach wyszukiwania.

Elementy wpływające na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania

To, na jakiej pozycji znajdzie się dana strona, zależy od specjalnego algorytmu Google. Zasada działania tego algorytmu jest oczywiście dobrze strzeżona, niemniej jednak można określić pewne wytyczne, których realizacja wpływa na poprawę wyników.

Elementy te można podzielić na dwie kategorie:

– popularność strony internetowej:

  • współczynnik klikalności,
  • wspomaganie się social media,
  • ilość i wartość stron odsyłających do naszej strony,
  • łączna ilość linków pochodząca z innych witryn, przekierowująca do naszej strony.

– funkcjonowanie samej strony i zawarte na niej treści:

  • prędkość ładowania strony,
  • optymalizacja kodu HTML,
  • optymalna struktura strony,
  • kompatybilność strony z urządzeniami stacjonarnymi i mobilnymi,
  • słowa kluczowe w aspekcie trafności (adekwatność słów kluczowych do najczęstszych zapytań użytkowników) i w aspekcie częstotliwości (występowanie słów kluczowych w adresie URL, w nagłówkach tekstu, w samym tekście itp.),
  • częstotliwość, jakość i unikalność dodawanych treści.

Czynniki, jakie należy wziąć pod uwagę przy pozycjonowaniu strony to:

  1. Właściwa, przejrzysta struktura strony (uwzględniająca też indeksowanie i linkowanie wewnętrzne) – to bardzo istotne nie tylko z punktu widzenia wygody użytkowników, ale też pracy tzw. robotów indeksujących.
  2. Słowa kluczowe – stanowią w pewnym stopniu istotę pozycjonowania. Z tego powodu należy zadbać o to, aby były właściwie dobrane, zgodne z ofertą, treścią naszej strony i zbieżne z zapytaniami wpisywanymi przez użytkowników. Znajdziemy wiele narzędzi wspomagających budowę słów kluczowych. Mowa tu będzie między innymi o Google Trends, Google Corelate, jak i o samym Google AdWords. Bardzo ważna jest również częstotliwość – słowa kluczowe (najlepiej również w odmianie przez przypadki, synonimy) dobrze jest zamieścić w adresie URL, w tytule, nagłówkach, poszczególnych akapitach.
  3. Optymalizacja adresów URL – chodzi tu zarówno o długość adresów, ich składnię, ale też o słowa kluczowe (najlepiej, aby w adresie znalazły się słowa kluczowe przypisane do danej podstrony).
  4. Właściwa budowa strony oraz linkowanie wewnętrzne – dzięki temu będziemy mogli określić przepływa Page Rank’u pomiędzy poszczególnymi podstronami.
  5. Prędkość ładowania się strony – ten czynnik również ma wpływ na pozycje strony w wykonach wyszukiwania. Po pierwsze roboty Google szybciej będą przechodzić na kolejne podstrony, co spowoduje sprawniejszą indeksację. Po drugie zmniejszy się współczynnik odrzuceń (użytkownicy często rezygnują z czekania na pełne załadowanie się strony).
  6. Responsywność strony – strona prawidłowo wyświetla się zarówno na tradycyjnych urządzeniach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych typu tablet czy smartfon.

Jak wskazuje nazwa artykułu, to tylko początkowe działania, jakie należy podjąć w celu uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Musimy jednak pamiętać o tym, że nawet, kiedy uda nam się uzyskać pozycję z topu, to nie jest nam ona dana raz na zawsze. Należy trzymać rękę na pulsie i podejmować ciągłe działania optymalizacyjne, aby się na tej pozycji utrzymać.

Kategoria wpisu Inne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SZYBKI KONTAKT
tel.: 606 405 680
email: bok@future-soft.pl
© Copyright 2014 future-soft.pl