Powody, dla których klienci zamykają strony internetowe

Powody, dla których klienci zamykają strony internetowe

Strona internetowa powinna przyciągać czytelnika, zachęcać do otwierania kolejnych podstron, częstych odwiedzin, realizowania konwersji. Jednym zdaniem powinna na siebie zarabiać. Tak to wygląda według idealnego scenariusza. W praktyce bardzo często użytkownicy opuszczają stronę bez zapoznania się z jej treścią lub też nawet nie czekają aż na dobre się ona załaduje. Dlaczego tak się dzieje? Z jakich powodów użytkownicy zamykają strony internetowe?

Zbyt długie wczytywanie się strony

Pierwszy powód został już poniekąd podany we wstępie tekstu. Klienci zamykają witryny zanim na dobre zdążą się one załadować. Na popularność i użyteczność strony wpływa prędkość jej ładowania. Użytkownicy są coraz bardziej wymagający. Chcą maksymalnie szybko i sprawnie dotrzeć do interesującej ich informacji. A konkurencja jest duża. Jeśli klient musi zbyt długo czekać aż strona na dobre się wczyta, wychodzi z niej i szuka oferty na innej witrynie. Z tego powodu podczas procesów optymalizacyjnych strony tak ważne jest usprawnienie prędkości ładowania.

Nieatrakcyjna szata graficzna

Strona internetowa powinna przyciągać użytkownika. Nie da się ukryć, że liczy się pierwsze wrażenie. Wygląd witryny nie może być nudny, nijaki i mało zachęcający, a jednocześnie daleki od przesady, przesyconych kolorów i niepotrzebnej krzykliwości.

Nieprzejrzysta, nieczytelna strona

Poza kolorystyką, szatą graficzną bardzo ważna jest również jej przejrzystość. Z pozoru może się to wydawać mało istotne, ale tym co może odstraszyć czytelnika jest zbyt mała, zbyt duża lub nieczytelna czcionka, złe rozmieszczenie tekstu. Powinniśmy raczej korzystać z tradycyjnych stylów czcionki i rozmiarów w zakresie 14-16pkt, długość wiersza nie powinna zaś przekraczać raczej 75znaków.

Zawiła nawigacja i nieodpowiednia struktura strony

Kolejnym „odstraszaczem” jest nieprzejrzysta, zawiła nawigacja. Trudności z poruszaniem się po witrynie, znalezieniem poszczególnych elementów, przechodzeniem na podstrony mogą zniechęcać. Raczej nie należy się więc silić tu na oryginalność i uciekać od utartych schematów. Co więcej należy raczej na te schematy stawiać. Nawigacja powinna być logiczna i intuicyjna.

Nieciekawy content

Nawet najlepsza nawigacja, optymalnie dobrana czcionka, racjonalny układ i ciekawa szata graficzna nie dają rady się obronić, jeśli nie zadbamy o ciekawy, unikalny content. Nudne, nieprzemyślane treści, błędy gramatyczne, merytoryczne, stylistyczne, ortograficzne, literówki to wszystko odstręcza odbiorcę. Podobnie jak artykuły, które czytamy w podobnej, wprost niezmienionej treści na kolejnej otwieranej stronie. Z uwagi na to należy zadbać o to, aby content był unikalny, ciekawy, podany w przystępnej formie i bezbłędny. Nie bez znaczenia jest również forma. Ciągły tekst nawet w przypadku bardzo interesującej treści może się nie sprawdzić. Znacznie lepiej zdają egzamin teksty podzielone na akapity, z nagłówkami, wypunktowania, wtytłuszceniami itp.

Brak aktualizacji

Strona powinna być stale aktualizowana. Użytkownicy bardzo szybko spostrzegą się, że na stronie „nic się nie dzieje” przestają pojawiać się nowe treści, wpisy i rezygnują z odwiedzania witryny.

Nachalne, odstraszające reklamy

Zamierzeniem większości właścicieli stron internetowych jest to, aby witryna na siebie zarabiała. Jednak pamiętajmy o tym, że nachalne, duże, intensywne lub zbyt często wyświetlające się reklamy zamiast zainteresować, zniechęcają użytkowników. Duże banery przysłaniające tekst, samoczynnie włączające się reklamy audio, kolejne okienka reklamowe przy każdej próbie przejścia na następną podstronę mogą spowodować, że atakowany zewsząd użytkownik szybko opuści witrynę. W związku z tym należy zadbać o to, aby przekaz reklamowy był przemyślany i wyważony.

Wywieranie presji

Podobnie jak nachalne reklamy działają wszelkie inne formy nacisku na użytkownika. Zbyt natarczywe prośby o zapisanie się na newsletter, wymaganie rejestracji itp. odnoszą skutek odwrotny od zamierzonego. W rezultacie klient zamiast podjąć sugerowane czy wręcz narzucane mu działanie, opuszcza stronę.

Kategoria wpisu Inne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZYBKI KONTAKT
tel.: 606 405 680
email: bok@future-soft.pl
© Copyright 2014 future-soft.pl