Narzędzia wspomagające sprzedaż

Narzędzia wspomagające sprzedaż

Konkurencyjność w dziedzinie e-commerce jest w tej chwili tak duża, że nie damy rady utrzymać się na rynku, jeśli nie wdrożymy odpowiednich strategii marketingowych, działań promocyjnych, reklamowych itp. Innymi słowy, jeśli nie będziemy odpowiednio o klienta zabiegać. Na szczęście istnieje wiele gotowych narzędzi, które pozwolą nam nie tylko usprawnić proces sprzedażowy, prowadzenie działalności, ale też wspomóc pozyskiwanie klientów, podtrzymywanie relacji czy budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Ogólny podział

Istnieje szereg narzędzi, które są w stanie w dużym stopniu usprawnić proces sprzedażowy. Można je podzielić na kilka podstawowych grup:

– narzędzia analityczne, służące do badania i analizy funkcjonowania danego biznesu,

– narzędzia wspomagające organizację pracy,

– narzędzia wspierające działania SEM i SEO,

– narzędzia techniczne (wspomagające prowadzenie strony od strony programowej, informatycznej i serwisowej),

– narzędzia odpowiadające za grafikę i design,

– narzędzia odpowiadające za optymalizację strony,

– narzędzia marketingowe służące między innymi do e-mail marketingu, contetnt marketingu, łączeniu się z kanałami social media, wspierające działania promocyjne i reklamowe.

Przykładowe narzędzia marketingowe

W tym wypadku skupmy się na tej ostatniej grupie, a więc na rozwiązaniach, które wspomagają funkcjonowanie biznesu właśnie z punktu widzenia marketingu. Zazwyczaj występują one w postaci gotowych narzędzi lub modułów, za pomocą których możemy rozbudować funkcjonalność swojego sklepu właśnie w tym zakresie.

Kupony dla klienta

Jednym z takich rozwiązań jest narzędzie wysyłające bony lub kupony do klienta. W zależności od zadeklarowanych przez nas ustawień kupon może zostać wysłany na dowolnym etapie procesu zakupowego:

– jeśli klient przeglądał ofertę,

– jeśli użytkownik zainteresował się jakimś konkretnym produktem,

– jeśli klient zakupił jakiś produkt (wówczas bon może dotyczyć kolejnego artykułu z tej kategorii).

Bony mogą występować w postaci konkretnej kwoty lub uwzględniać np. opcję darmowego zakupu lub bezpłatnej wysyłki. Z kolei kupony dotyczą najczęściej obniżki ceny artykułu, rzadziej możliwości sfinansowania całej transakcji. Aby wykorzystać tę opcję w swoim sklepie, wystarczy jedynie zdefiniować warunki promocji, a narzędzie samoczynnie wprowadzi odpowiednie zmiany dotyczące wysyłki i realizacji kuponów.

Podczas wprowadzania kuponów możemy określić dodatkowe parametry odnoszące się przykładowo do wysokości obniżki, wymaganej wartości zamówienia, terminu ważności kuponu, tego czy mamy do czynienia z kuponem jednorazowym czy wielokrotnego użytku. Gotowe narzędzia pozwolą wprowadzić odpowiednie zmiany na stronie, dotyczące między innymi możliwości dokonania płatności bonem, czy obniżenia wartości zakupów po wpisaniu zawartego w kuponie kodu.

Wysyłka newslettera

Innym, cieszącym się dużym popularnością narzędziem, jest rozwiązanie do wysyłki newslettera czyli elektronicznego biuletyny informującego klientów o ofercie, aktualnych promocjach, wyprzedażach czy nowościach. Jednym z popularniejszych tego typu systemów jest między innymi Freshmail, Mailer lite czy MailChimp. Poza możliwością tworzenia, utrzymywania i obsługiwania list mailingowych, korzystania z wielu dostępnych szablonów HTML, wykonywania testów AB zyskujemy również szansę na automatyczne informowanie klientów o nowych produktach, promocjach czy innych zmianach. Interesująca opcję jest również wysyłanie newsletterów dedykowanych ze spersonalizowana ofertą do klientów, którzy dokonali określonych ruchów na stronie np. porównywali określone artykuły bądź zakupili produkt z danej kategorii.

Powszechną praktyką jest również stosowanie narzędzi, które pozwalają na promowanie produktów w danej kategorii. Jeśli klient interesował się danym artykułem, to naturalną koleją rzeczy powinno być wystosowanie do niego oferty z produktami z tej kategorii, zaproponowanie sprzedaży wiązanej, produktów komplementarnych itp.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SZYBKI KONTAKT
tel.: 606 405 680
email: bok@future-soft.pl
© Copyright 2014 future-soft.pl