Z racji roli jaką Pełni nasza firma FUTURE-SOFT SP. Z O.O. zderzyliśmy się z Magento2, które okazało się zupełnie czymś innym, czymś innowacyjnym i bardziej wymagającym.
Na wstępie chciałbym przedstawić różnice w wyglądzie między starym a nowym Magento2. Zdjęcia ukażą różnice między 4 głównymi elementami tj. Strona główna, Karta kategorii, Karta produktu, Koszyk. W kolejnym kroku przejdziemy do wyglądu administracji.
Strona główna:
Karta kategorii:
Karta produktu:
Koszyk:
Jak widzimy różnice między stroną główna, stroną kategorii oraz kartą produktu są znikome jednak różnica jest widoczna w koszyku. Jeżeli klient składający zamówienie poda email na który jest założone konto to automatycznie pokaże się pole na wpisanie hasła do zalogowania. W starym Magento mieliśmy opcję wyboru „Złóż zamówienie jako gość lub Rejestracja i zakup” czy zmiana w Magento2 jest pozytywna? naszym zdaniem tak, gdyż przyspiesza proces złożenia zamówienia.
Różnice między administracją Magento są bardziej widoczne co postaram się pokazać na poniższych zdjęciach. Pierwsza różnica to kolorystyka momentu logowania oraz samego panelu.
Jak widać zmiana jest i wydaje się kolosalna, ale to pierwsze wrażenie, gdyż tak na prawdę tak nie jest. Lewe menu w nowym Magento2 jest po prostu lepiej rozmieszczone i pozwala szybciej dotrzeć do potrzebnych funkcji jednakże dodatkowe moduły, które wykonała nasza firma (moduły w ofercie na stronie moduly-magento.pl) musiały zostać dodane z osobnymi zakładkami na podmenu – nie możemy zrobić jednej zakładki „NARZĘDZIA” i w niej umieścić rozszerzenia.
Po kliknięciu zakładki „ALLEGRO FUTURE-SOFT” ujrzymy funkcje, które były wysuwane w dół w poprzedniej wersji Magento. Naszym zdaniem obecna zasada działania panelu nawigacji jest lepsza.