Integracja sklepu internetowego z Allegro

Integracja sklepu internetowego z Allegro

Mimo pojawienia się wielu nowych portali sprzedażowych i serwisów aukcyjnych pozycja Allegro zdaje się być praktycznie niezachwiana. Nic więc dziwnego, że bardzo wielu sprzedawców zamierza zintegrować swój sklep internetowy właśnie z tym portalem. Jak to zrobić, czy warto i jakie korzyści z tego wynikają?

Dzięki serwisowi Allegro możliwe jest realne zwiększenie sprzedaży. Docieramy bowiem do większej grupy klientów. Jednocześnie dzięki scaleniu serwisu aukcyjnego i sklepu możemy szybciej i sprawniej zarządzać procesem sprzedażowym, a zaoszczędzony czas i energię poświęcić na optymalizację sprzedaży i realizację założonych celów.

Integracja sklepu internetowego z Allegro krok po kroku

W jaki sposób połączyć sklep internetowy z Allegro:

  1. W pierwszej kolejności należy zarejestrować się na Allegro.pl
  2. Następnie należy uzyskać dostęp do klucza WebAPI. WebAPI umożliwia wymianę informacji pomiędzy Allegro, a oprogramowaniem zewnętrznym, w tym wypadku naszym sklepem internetowym. Tym samym możliwa jest integracja rozwiązań zastosowanych w serwisie i sklepie.
  3. Udostępniony klucz należy wprowadzić w ustawieniach integracji w Panelu sklepu.
  4. Dalsze działania uzależnione są już od oprogramowania, na jakim bazuje nasz sklep (Integracja może wiązać się przykładowo z wykupieniem dodatkowego modułu, ręczną lub automatyczną, jedno lub dwukierunkową synchronizacją).

Zazwyczaj w celu połączenia sklepu z Allegro należy wykonać następne czynności:

– wprowadzić wspomniany klucz WebAPI,

– wpisać Login i Hasło do serwisu Allegro,

– zaktualizować listę kategorii zarówno serwisu jak i sklepu,

– podać niezbędne informacje, dotyczące między innymi (lokalizacji, kont bankowych, sposobu realizacji zamówień, wysyłki itp. itd.)

– wprowadzić ustawienia dotyczące synchronizacji obejmujące m.in.:

  • wystawianie produktów – pobieranie danych produktów ze sklepu (ich nazw, zdjęć, opisów, cen itp.); możliwość edycji tych danych zarówno jednostkowo, jak i masowo,
  • możliwość udostępniania wielu produktów jednocześnie,
  • automatyczne pobieranie zamówień z aukcji do sklepu,
  • podgląd wystawianych aukcji,
  • aktualizowanie stanu magazynowego po każdorazowym zakupie produktu z aukcji,
  • automatyczne wstrzymywanie aukcji po wyczerpaniu zapasów magazynowych,
  • automatyczne wznawianie aukcji,
  • rejestrowanie klienta w sklepie i wysyłanie maila potwierdzającego rejestrację,
  • automatyczne łączenie zamówień, pochodzących od tego samego kupującego,
  • wysyłanie do klienta informacji potwierdzającej przyjęcia zamówienia,
  • import danych pozakupowych.

Powyżej zostały przedstawione tylko przykładowe funkcje. Ilość i rodzaj tych ustawień zależy od typu naszego sklepu internetowego i sposobu, za pomocą którego zamierzamy zsynchronizować go z Allegro.

Korzyści płynące z integracji sklepu internetowego z Allegro

Połączenie sklepu internetowego z Allegro znacznie ułatwia i usprawnia sprzedaż. Dzięki temu rozwiązaniu możemy działać na znacznie szerszą skalę. Jednocześnie sam proces sprzedażowy jest w dużej mierze zautomatyzowany i ułatwiony. Główne korzyści, wynikające z integracji sklepu internetowego z Allegro to m.in.:

– docieranie z ofertą sprzedażową do masowego klienta,

– spójność kategoryzacji produktów, nazewnictwa itp.

– możliwość zarządzania sprzedażą z jednego panelu sprzedażowego,

– łatwiejsza edycja aukcji przedmiotu,

– możliwość szybszego, sprawnego wystawiania produktów,

– zautomatyzowanie wielu procesów np. aktualizowania stanów magazynowych, łączenie zamówień, wstrzymywanie lub wznawianie aukcji,

– scalenie dwóch procesów sprzedażowych w jeden równoznaczne z zaoszczędzeniem czasu, pracy i energii,

– zwiększenie wydajności sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SZYBKI KONTAKT
tel.: 606 405 680
email: bok@future-soft.pl
© Copyright 2014 future-soft.pl