Integracja sklepu internetowego z Allegro
Mimo pojawienia się wielu nowych portali sprzedażowych i serwisów aukcyjnych pozycja Allegro zdaje się być praktycznie niezachwiana. Nic więc dziwnego, że bardzo wielu sprzedawców zamierza zintegrować swój sklep internetowy właśnie z tym portalem. Jak to zrobić, czy warto i jakie korzyści z tego wynikają?
Dzięki serwisowi Allegro możliwe jest realne zwiększenie sprzedaży. Docieramy bowiem do większej grupy klientów. Jednocześnie dzięki scaleniu serwisu aukcyjnego i sklepu możemy szybciej i sprawniej zarządzać procesem sprzedażowym, a zaoszczędzony czas i energię poświęcić na optymalizację sprzedaży i realizację założonych celów.
Integracja sklepu internetowego z Allegro krok po kroku
W jaki sposób połączyć sklep internetowy z Allegro:
- W pierwszej kolejności należy zarejestrować się na Allegro.pl
- Następnie należy uzyskać dostęp do klucza WebAPI. WebAPI umożliwia wymianę informacji pomiędzy Allegro, a oprogramowaniem zewnętrznym, w tym wypadku naszym sklepem internetowym. Tym samym możliwa jest integracja rozwiązań zastosowanych w serwisie i sklepie.
- Udostępniony klucz należy wprowadzić w ustawieniach integracji w Panelu sklepu.
- Dalsze działania uzależnione są już od oprogramowania, na jakim bazuje nasz sklep (Integracja może wiązać się przykładowo z wykupieniem dodatkowego modułu, ręczną lub automatyczną, jedno lub dwukierunkową synchronizacją).
Zazwyczaj w celu połączenia sklepu z Allegro należy wykonać następne czynności:
– wprowadzić wspomniany klucz WebAPI,
– wpisać Login i Hasło do serwisu Allegro,
– zaktualizować listę kategorii zarówno serwisu jak i sklepu,
– podać niezbędne informacje, dotyczące między innymi (lokalizacji, kont bankowych, sposobu realizacji zamówień, wysyłki itp. itd.)
– wprowadzić ustawienia dotyczące synchronizacji obejmujące m.in.:
- wystawianie produktów – pobieranie danych produktów ze sklepu (ich nazw, zdjęć, opisów, cen itp.); możliwość edycji tych danych zarówno jednostkowo, jak i masowo,
- możliwość udostępniania wielu produktów jednocześnie,
- automatyczne pobieranie zamówień z aukcji do sklepu,
- podgląd wystawianych aukcji,
- aktualizowanie stanu magazynowego po każdorazowym zakupie produktu z aukcji,
- automatyczne wstrzymywanie aukcji po wyczerpaniu zapasów magazynowych,
- automatyczne wznawianie aukcji,
- rejestrowanie klienta w sklepie i wysyłanie maila potwierdzającego rejestrację,
- automatyczne łączenie zamówień, pochodzących od tego samego kupującego,
- wysyłanie do klienta informacji potwierdzającej przyjęcia zamówienia,
- import danych pozakupowych.
Powyżej zostały przedstawione tylko przykładowe funkcje. Ilość i rodzaj tych ustawień zależy od typu naszego sklepu internetowego i sposobu, za pomocą którego zamierzamy zsynchronizować go z Allegro.
Korzyści płynące z integracji sklepu internetowego z Allegro
Połączenie sklepu internetowego z Allegro znacznie ułatwia i usprawnia sprzedaż. Dzięki temu rozwiązaniu możemy działać na znacznie szerszą skalę. Jednocześnie sam proces sprzedażowy jest w dużej mierze zautomatyzowany i ułatwiony. Główne korzyści, wynikające z integracji sklepu internetowego z Allegro to m.in.:
– docieranie z ofertą sprzedażową do masowego klienta,
– spójność kategoryzacji produktów, nazewnictwa itp.
– możliwość zarządzania sprzedażą z jednego panelu sprzedażowego,
– łatwiejsza edycja aukcji przedmiotu,
– możliwość szybszego, sprawnego wystawiania produktów,
– zautomatyzowanie wielu procesów np. aktualizowania stanów magazynowych, łączenie zamówień, wstrzymywanie lub wznawianie aukcji,
– scalenie dwóch procesów sprzedażowych w jeden równoznaczne z zaoszczędzeniem czasu, pracy i energii,
– zwiększenie wydajności sprzedaży.