Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego to bardzo ważny element marketingu. Dlaczego warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem i jakie korzyści z niego płyną?

Uzupełnienie strony ofertowej

Blog firmowy to idealny sposób do komunikacji z obecnym i pozyskiwanym klientem. To świetne uzupełnienie strony ofertowej. To miejsce, w którym konsument może znaleźć wiele informacji na temat marki, produktów, usług, porad związanych z korzystaniem z poszczególnych artykułów. Wszystko podane w nienachalny, atrakcyjny, przyjazny sposób.

Pozycja eksperta

Prowadzący bloga przyjmuje rolę wszechstronnego, z pozoru obiektywnego eksperta, posiadającego rozległą wiedzę na temat firmy, oferowanych towarów, ich zastosowań i potencjalnych problemów związanych z ich użytkowaniem. Artykułu eksperckie, profesjonalne porady, nagrania i filmy dodatkowo wzmacniają to wrażenie. Taka postawa bardziej przemawia do użytkowników niż bazowanie tylko i wyłącznie na stronie reklamowej, która zdaniem konsumentów (nie bez racji zresztą) nastawiona jest przede wszystkim na aktywną sprzedaż.

Możliwość realnej interakcji z klientem

Blog jest świetnym medium do komunikacji z klientem. Dzięki niemu możemy poznać potrzeby, uwagi, problemy obecnych i potencjalnych klientów, dotyczące marki i oferowanych produktów i usług. Dzięki komentarzom, zapytaniom i opiniom, jesteśmy w stanie wjeść w realny dialog z klientem, rozwiać jego wątpliwości, doradzić w jakiejś konkretnej sprawie związanej przykładowo z wyborem artykułu, sposobem jego użytkowania, odnieść się do negatywnych opinii. Możemy nie tylko stanąć w pozycji eksperta, profesjonalisty, ale pokazać też ludzką twarz marki, podmiotowe podejście, alternatywę dla bezosobowych opisów i specyfikacji. Poznanie stanowiska, problemów i potrzeb klientów pozwoli nam też w jeszcze większym stopniu zoptymalizować ofertę oraz przekaz reklamowy, tak aby idealnie wpisał się w oczekiwania konsumentów.

Wykorzystanie potencjału SEO

Blog pozwala na poprawę pozycji SEO strony. W wyszukiwarkach blogowe wpisy mają szansę na zajęcie całkiem wysokiej pozycji, zwłaszcza jeśli są dodatkowo właściwie promowane na stronie głównej. Dzięki tekstom zamieszczonym na blogu możne znacznie zwiększyć wachlarz i rozpiętość słów kluczowych, odpowiadających zapytaniom wpisywanym przez użytkownikom w wyszukiwarkę. Przykładowo już nie tylko „sukienki koktajlowe”, ale „najmodniejsze sukienki koktajlowe na karnawał 2017”.

Ponadto nie należy zapominać o tym, że Google lubi nowy, bieżąco aktualizowany kontent. Tworzenie kolejnych podstron, wstawianie nowych wpisów, komentarzy, aktualizowanie treści,  to znak dla wyszukiwarki, że strona się rozwija i zasługuje na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Rotacja linków

Blog jest też świetny sposobem pozyskiwanie linków do strony. Odbiorcy zaintrygowani treścią jakiegoś artykułu chętniej dzielą się linkami do niego na swoich stronach, blogach oraz przede wszystkim w mediach społecznościowych. To doskonały odpowiednik tradycyjnej poczty pantoflowej, która jest nieocenionym wprost narzędziem w marketingu.

Podsumowanie

Blog pozwala na coś więcej niż przekazanie tylko suchej informacji o produkcie czy usłudze. Dzięki wartościowym, unikalnym artykułom jesteśmy w stanie pozyskać nowych klientów, podtrzymać dobre relacje z tymi już pozyskanymi oraz przekonać tych nie do końca przekonanych. Dzięki blogowi tworzymy własną mniejszą lub większą społeczność obecnych i potencjalnych klientów. Co więcej odpowiednio prowadzony blog jest nie tylko uzupełnieniem innych strategii marketingowych typu newsletter czy promowanie firmy w social media, ale daje realną szansę na zwiększenie zasięgu tych działań (np. poprzez zwiększenie listy odbiorców newslettera czy użytkowników, którzy dołączyli, polubili lub tylko śledzą naszą stronę).

Prowadzenie bloga firmowego w dużym uproszczeniu pozwala przede wszystkim na realne zwiększenie sprzedaży oraz zakresu promocji marki. Jeśli chcemy jednak osiągnąć wymierne efekty, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że proces ten wymaga cierpliwości, systematyczności, ciągłej aktualizacji, dodawania nowych unikalnych i ciekawych treści oraz stałej interakcji z klientem.

Kategoria wpisu Inne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SZYBKI KONTAKT
tel.: 606 405 680
email: bok@future-soft.pl
© Copyright 2014 future-soft.pl